Lessoorten

Sax School RCL & RCL School for Horns biedt kinderen en tieners tot 18 jaar verschillende lessoorten aan. Alle instrumentale lessen zijn individueel, zowel voor beginners als gevorderden. Weet je nog niet zo goed wat voor instrument je wilt spelen, dan kan je ook meedoen met de Saxokids! Deze lessen zijn in een groep.

Introductiepakket beginners

Speciaal voor beginners, om te kijken of saxofoon, dwarsfluit, klarinet, trompet of trombone wel echt iets voor je is. Ook erg leuk om cadeau te geven! Om een goed idee van het blaasinstrument te krijgen plan je 5 lessen binnen 3 maanden in, voor een speciale prijs. Je krijgt al het lesmateriaal voor deze 5 lessen van Sax School RCL of RCL School for Horns erbij, behalve het instrument.

Na deze 5 lessen mag je helemaal zelf beslissen of je met lessen door wilt gaan of niet, zonder verplichtingen of opzegtermijn.

- speciaal voor beginners;
- 5 lessen van 30 minuten;

- geheel vrijblijvend.

Wil je een instrument huren, kijk dan bij ‘Je eerste les’.

Saxokids

Wanneer je nog niet zo goed weet welk instrument je wilt leren spelen, maar wel al graag aan de slag wilt gaan met muziek maken, dan is Saxokids de perfecte oplossing. Ook als je nog te klein bent voor een van de instrumenten bij Sax School RCL of RCL School for Horns.

Saxokids is een moderne vorm van ‘Algemene Muzikale Vorming’. Je leert noten lezen en speelt liedjes op verschillende basisinstrumenten. Ook ga je aan de slag met zingen en gehoortraining en maak je kennis met verschillende blaasinstrumenten.

De Saxokidslessen zijn ingedeeld in niveaus. Je kan beginnen vanaf 6 jaar. Iedereen start bij niveau 1, los van je leeftijd, en ieder niveau bestaat uit 10 lessen. Na iedere 10 lessen ga je naar een nieuw niveau. De groepen worden zo goed mogelijk ingedeeld naar leeftijd.

Je kunt vanuit de Saxokids altijd overstappen naar een instrument bij Sax School RCL of RCL School for Horns.

Instrumentale lessen - Iedere week / om de week les / een keer per maand

Lessen per kwartaal

De lessen worden vier keer per jaar ingedeeld voor het hele volgende kwartaal. Dit noemen wij een kwartaalkaart. De kwartaalkaart kan je steeds bij een begin van een nieuw kwartaal aanschaffen (januari, april, juli, oktober).

Deze lessen zijn ruim 10 tot 15% goedkoper dan de lessen ‘per maand’. De korting is afhankelijk van of je iedere week of om de week komt lessen. Je plant per kwartaal je lessen in, minimaal 6 lessen. Je betaalt vooruit.

Je kunt ook midden in een kwartaal starten met de lessen en gebruikmaken van het kwartaaltarief bij minimaal 6 lessen.

Lessen per maand
Je kunt je lessen ook per maand inplannen i.p.v. per kwartaal. Je hebt dan wat meer vrijheid, maar het kost ook iets meer. Het is wel handig als je de lessen bijvoorbeeld betaalt met je bijbaantje, of als je liever wat vrijer wilt zijn met inplannen. (Minimum van 6 maanden, gemiddeld 1 les per maand)

Losse lessen

APK-kaart

Bij Sax School RCL hebben we ook een APK-kaart, dat staat voor ‘Alleen voor een Paar Keer’. Je kunt met deze kaart steeds per 2 lessen van een uur betalen. We hebben kaarten voor 2, 4, 6, 8, 10 en 12 lessen. Deze lessen zijn in te roosteren wanneer je tijd hebt.
Kies je voor een kaart van 2 t/m 6 lessen, dan is die 6 maanden geldig. Ga je voor een kaart van 8 t/m 12 lessen, dan is hij 12 maanden geldig, vanaf de dag van aankoop.

Op locatie
Sax School RCL & RCL School for Horns kunnen ook naar jouw thuis of naar een andere plaats toe komen om lessen te verzorgen. Dat is vooral bedoeld voor kinderen die les aan huis willen volgen en voor verenigingen en bands. We kunnen dan bijvoorbeeld gastlessen geven, invallen of helpen bij repeteren voor concoursen en optredens.

Lestijden < Prev - Next > Tarieven